Maak van beurs bezoekers uw klanten!

Uiteraard mag uw bedrijf niet op bepaalde beurzen ontbreken. Een beurs is de 'place to be' om in contact te komen met potentiële klanten. Om het maximale uit uw beursdeelnames te halen, selecteert u uiteraard voor elke beurs weer een aantal representatieve standwerkers.

Representatief klinkt leuk, maar het gaat u natuurlijk om rendement in de vorm van opdrachten en waardevolle contacten. Het is dan ook van groot belang dat uw medewerkers goed voorbereid en met de juiste commerciële instelling en vaardigheden aan de beurs deelnemen. Een berg visitekaartjes verworven door een aardige glimlach is natuurlijk leuk, maar kost vaak meer dan het oplevert.

Tijdens deze ééndaagse training leren beoogde standwerkers in korte tijd op bezoekers af te stappen, relaties op te bouwen en te bepalen of een verdere follow-up zinvol is, zodat u uiteindelijk meer rendement zult halen uit uw beursdeelnames.

Doelgroep van deze training
Medewerkers en managers die hun organisatie vertegenwoordigen op beurzen, congressen en seminars en daar meer waardevolle prospect, contacten en relaties uit willen halen.

Inhoud van deze beurstraining
Tijdens de beurstraining krijgen aandacht:

  • de voorbereiding;
  • klanttypologie;
  • het aanspreekmoment;
  • het identificeren van de gesprekspartner;
  • de behoefteverkenning: vraag- en luistertechnieken;
  • inspelen op de behoefte en demonstraties;
  • afspraken maken;
  • beursetiquette.

Werkwijze tijdens deze training
De training is natuurlijk zeer praktijkgericht, want het gaat u niet om het weten maar om het toepassen. Theoretische presentaties worden direct vertaald naar concreet gedrag. Door middel van groepsdiscussies, oefeningen en presentaties worden de benodigde vaardigheden voor een beursdeelname ontwikkeld en verder aangescherpt. Door de koppeling met de praktijk en de realistische oefeningen.

In-company beurstraining
Deze beurstraining voor commerciële medewerkers wordt In-company gegeven, volledig afgestemd op de situatie binnen uw eigen organisatie.

Tijdsduur van de training voor standmedewerkers
De Beurstraining is een ééndaagse training.